Isnin, 8 Ogos 2011

SH


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

SH


One JPJ bantu pelanggan

Posted: 07 Aug 2011 05:00 PM PDT

One JPJ bantu pelanggan SHAH ALAM – Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Selangor akan memperhebatkan promosi perkhidmatan online dalam kalangan penduduk negeri ini dengan membuka kaunter online 'One JPJ' di tiga lokasi setiap hujung minggu.

Pengarahnya, Yusoff Ayob berkata, ia bertujuan membolehkan orang ramai memperoleh perkhidmatan JPJ bukan sahaja pada waktu pejabat malah di hujung minggu sama ada di pusat membeli-belah dan pasar tani.

Menurutnya, penganjuran pembukaan kaunter online, One JPJ di adakan di Kompleks PKNS Shah Alam, Kompleks PKNS Bangi dan Pasar Tani Mega Stadium Shah Alam bermula jam 10 pagi hingga 4 petang.

"Ia bertujuan untuk meluaskan perkhidmatan dan membantu orang ramai memanfaatkan kemudahan disediakan semasa berurusan dengan jabatan ini seperti memperbaharui lesen memandu, cukai jalan secara tunai dan pembayaran saman boleh dilakukan menggunakan kad kredit.

"Bentuk perkhidmatan online yang pantas dan selesa perlu mempromosikan secara berterusan kerana kini ia hanya dimanfaatkan segelintir sahaja iaitu lima peratus pelanggan berbanding 67 peratus di kaunter dan 28 lagi melalui rakan niaga," katanya ketika ditemui di kaunter online 'One JPJ' di kompleks PKNS Shah Alam, semalam.

Yusof berkata, pihaknya mahu meningkatkan kesedaran orang ramai terutamanya penduduk di negeri ini mengenai kebaikan berurusan secara online dalam talian dengan JPJ.

"Pembukaan kaunter di sini akan memberikan pendedahan kepada orang ramai bahawa perkhidmatan online urus niaga JPJ melalui MyEg lagi mudah dan berkesan kerana mereka boleh menguruskan sendiri di rumah tanpa mengira masa," katanya.

Pembukaan kaunter online itu turut dijayakan bersama beberapa agensi perkhidmatan online lain termasuk MyEG, mySpeed dan Konsortium Multimedia Swasta Sdn Bhd (Komms)

Yusoff berkata, penggunaan perkhidmatan atau urus niaga melalui talian dapat mengurangkan pihak ketiga atau orang tengah untuk memperbaharui lesen atau cukai jalan kenderaan.

Menurutnya, program pembukaan kaunter One JPJ di lokasi pasar tani dan pusat membeli belah juga adalah program handholding antara JPJ dan MyEG sebagai langkah penerapan ICT dan penyediaan perkhidmatan lebih berkesan.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

» selanjutnya...

Posted: 07 Aug 2011 05:00 PM PDT

One JPJ bantu pelanggan SHAH ALAM – Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Selangor akan memperhebatkan promosi perkhidmatan online dalam kalangan penduduk negeri ini dengan membuka kaunter online 'One JPJ' di tiga lokasi setiap hujung minggu.

Pengarahnya, Yusoff Ayob berkata, ia bertujuan membolehkan orang ramai memperoleh perkhidmatan JPJ bukan sahaja pada waktu pejabat malah di hujung minggu sama ada di pusat membeli-belah dan pasar tani.

Menurutnya, penganjuran pembukaan kaunter online, One JPJ di adakan di Kompleks PKNS Shah Alam, Kompleks PKNS Bangi dan Pasar Tani Mega Stadium Shah Alam bermula jam 10 pagi hingga 4 petang.

"Ia bertujuan untuk meluaskan perkhidmatan dan membantu orang ramai memanfaatkan kemudahan disediakan semasa berurusan dengan jabatan ini seperti memperbaharui lesen memandu, cukai jalan secara tunai dan pembayaran saman boleh dilakukan menggunakan kad kredit.

"Bentuk perkhidmatan online yang pantas dan selesa perlu mempromosikan secara berterusan kerana kini ia hanya dimanfaatkan segelintir sahaja iaitu lima peratus pelanggan berbanding 67 peratus di kaunter dan 28 lagi melalui rakan niaga," katanya ketika ditemui di kaunter online 'One JPJ' di kompleks PKNS Shah Alam, semalam.

Yusof berkata, pihaknya mahu meningkatkan kesedaran orang ramai terutamanya penduduk di negeri ini mengenai kebaikan berurusan secara online dalam talian dengan JPJ.

"Pembukaan kaunter di sini akan memberikan pendedahan kepada orang ramai bahawa perkhidmatan online urus niaga JPJ melalui MyEg lagi mudah dan berkesan kerana mereka boleh menguruskan sendiri di rumah tanpa mengira masa," katanya.

Pembukaan kaunter online itu turut dijayakan bersama beberapa agensi perkhidmatan online lain termasuk MyEG, mySpeed dan Konsortium Multimedia Swasta Sdn Bhd (Komms)

Yusoff berkata, penggunaan perkhidmatan atau urus niaga melalui talian dapat mengurangkan pihak ketiga atau orang tengah untuk memperbaharui lesen atau cukai jalan kenderaan.

Menurutnya, program pembukaan kaunter One JPJ di lokasi pasar tani dan pusat membeli belah juga adalah program handholding antara JPJ dan MyEG sebagai langkah penerapan ICT dan penyediaan perkhidmatan lebih berkesan.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Kredit: www.sinarharian.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Sinar Harian

Copyright 2010 All Rights Reserved