Rabu, 13 Julai 2011

Sinar Harian :: Suara Cakna


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Sinar Harian :: Suara Cakna


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Presiden Filipina masih cari kekasih

Posted: 12 Jul 2011 05:00 PM PDT

Presiden Filipina masih cari kekasih

KALIBO - Presiden Filipina, Benigno Aquino, kelmarin sekali lagi menyuarakan hasratnya untuk berkahwin selepas penggal perkhidmatannya berakhir pada 2016.

Aquino, 51, menyentuh mengenai kehidupan peribadinya itu semasa uca-pan di majlis pengagihan geran dan subsidi kerajaan di Aklan, Filipina.

"Saya patut tinggal di sini kerana ramai wanita cantik untuk dijadikan calon isteri," kata Aquino secara berseloroh di hadapan 4,000 penduduk tempatan.

Walaupun sering mengkritik media kerana kerap mempersoalkan hal percintaannya, pemimpin berumur 51 tahun itu sendiri kerap menyelitkan isu perhubungannya dalam ucapan beliau.

Lagi demonstrasi di Mesir

Posted: 12 Jul 2011 05:00 PM PDT

Lagi demonstrasi di Mesir KAHERAH - Ribuan penduduk Mesir berarak menuju ke ibu pejabat pemerintah tentera kelmarin bagi menuntut pengunduran pemerintahan Majlis Tertinggi Tentera daripada kerajaan sementara negara itu.

Perarakan itu dilakukan selepas Majlis Tentera memberi amaran akan menggunakan semua cara yang sah dari segi undang-undang untuk mengakhiri protes lima hari di Dataran Tahrir yang diadakan penunjuk perasaan.

Penunjuk perasaan berarak dari Dataran Tahrir ke pejabat perdana menteri dan menuntut pengunduran pemimpin Majlis Tentera, Mohammed Hussein Tantawi.

Tantawi berkhidmat sebagai menteri pertahanan selama dua dekad semasa pemerinta-han pemerintah kuku besi negara itu, Hosni Mubarak yang terpaksa meletak jawatan selepas rakyat bangkit menentang pimpinannya, Februari lalu.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Kredit: www.sinarharian.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Sinar Harian

Copyright 2010 All Rights Reserved