Khamis, 7 Julai 2011

Sinar Harian :: Suara Cakna


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Sinar Harian :: Suara Cakna


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Baju Merah ugut Yingluck

Posted: 06 Jul 2011 05:00 PM PDT

Baju Merah ugut Yingluck BANGKOK - Sokongan padu kumpulan Baju Merah terhadap bakal Perdana Menteri Thailand, Yingluck Shinawatra akan tamat jika tuntutan keadilan berhubung protes berdarah, tahun lalu tidak dipenuhi, menurut ketua kumpulan itu, semalam.

Yingluck berjaya memenangi pilihan raya umum Thailand, 3 Julai lalu dan antara punca utama adalah sokongan Baju Merah iaitu penyokong kuat abangnya, Thaksin Shinawatra.

Baju Merah menuntut kerajaan menjalankan siasatan terperinci mengenai peranan tentera dalam protes ganas pada Mei tahun lalu itu sehingga menyebabkan 91 orang terbunuh dan hampir 2,000 cedera.

Tuntutan itu dilihat sebagai antara ancaman yang mungkin menggoyahkan sokongan terhadap Yingluck selepas parti pimpinannya, Puea Thai menang besar kerana mendapat sokongan penduduk miskin Thailand.

Bom dalam badan?

Posted: 06 Jul 2011 05:00 PM PDT

Bom dalam badan? WASHINGTON - Kerajaan Amerika Syarikat (AS) memberi amaran kepada syarikat penerbangan mengenai kemungkinan pengganas menyembunyikan bom di dalam tubuh badan melalui pembedahan untuk melepasi keselamatan lapangan terbang.

Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI) dan Jabatan Keselamatan Dalam Negeri AS menghantar memo kepada pegawai keselamatan seluruh negara, kelmarin mengenai kemungkinan itu.

Memo itu turut memaklumkan tanda-tanda individu mempunyai barang tersembunyi di dalam badan termasuk perut bengkak dan bonggolan serta perasaan kurang selesa melampau semasa diperiksa pihak berkuasa.

Washington merujuk kepada insiden pada 2005 apabila seorang lelaki Colombia didakwa menyembunyikan bungkusan dadah di dalam tubuh manusia yang dimasukkan melalui pembedahan.

Amaran terbaru itu bakal menyebabkan penumpang kapal terbang terpaksa melalui kawalan keselamatan lebih ketat terutama bagi mereka yang akan ke AS.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Kredit: www.sinarharian.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Sinar Harian

Copyright 2010 All Rights Reserved