Khamis, 2 Jun 2011

Sinar Harian :: Suara Cakna Anda


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Sinar Harian :: Suara Cakna Anda


LHDN teruskan program BPPC 2011

Posted: 01 Jun 2011 05:00 PM PDT

LHDN teruskan program BPPC 2011 Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) meminta pembayar cukai menjelaskan cukai pendapatan daripada punca perniagaan dan mengemukakan Borang B Tahun Taksiran 2010 sebelum atau pada 30 Jun 2011.

LHDN berkata, Program Bulan Perkhidmatan Pembayar Cukai 2011 (BPPC 2011) untuk sesi kedua itu diteruskan sehingga ke tarikh akhir penjelasan cukai tersebut.

"Tumpuan diberikan kepada pembayar cukai yang mengemukakan Borang Nyata Cukai Pendapatan Tahun Taksiran 2010 mereka (Borang B 2010), serta menjelaskan sebarang jumlah cukai perlu dibayar sebelum atau pada 30 Jun 2011.

Ini adalah untuk mengelakkan denda lewat hantar borang nyata dan denda lewat bayar cukai," kata LHDN.

Agensi itu berkata, pembayar cukai boleh membuat pembayaran secara atas talian, di kaunter tambahan untuk perkhidmatan e-Filing dan e-Bayaran, di kesemua 36 Cawangan LHDN di seluruh negara.

Menurutnya, mereka boleh menggunakan perkhidmatan e-Filing dan e-Bayaran melalui capaian terus ke laman rasmi seperti e-Filing di https://e.hasil.gov.my, e-Bayaran di https://epayment.hasil.gov.my atau di LHDN iaitu www.hasil.gov.my

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Honda Malaysia sambung pengeluaran 1 Ogos

Posted: 01 Jun 2011 05:00 PM PDT

Honda Malaysia sambung pengeluaran 1 Ogos Kilang Honda Malaysia Sdn Bhd di Alor Gajah menyambung pengeluaran penuh pada 1 Ogos dan meningkatkan unit pengeluaran dengan menambah waktu operasi untuk menampung kekurangan bekalan dari April hingga Julai.

Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Honda Malaysia, Yoichiro Ueno berkata syarikat sekutu Honda di Jepun bekerja keras bersama pembekal semenjak bencana pada Mac lalu bagi memulihkan bekalan komponen dari negara itu.

"Kami berupaya menyambung semula pengeluaran lebih awal dari jangkaan," katanya.

Menurutnya, syarikat itu akan menyambung pengambilan tempahan model Hybrid baru Honda, Insight, mulai semalam selepas digantung 7 April lalu. Tempahan bagi semua model Honda lain tidak terjejas dan boleh dibuat di pusat pengedar Honda seluruh negara.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Kredit: www.sinarharian.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Sinar Harian

Copyright 2010 All Rights Reserved