Selasa, 18 Oktober 2011

Sinar Harian :: Suara Cakna


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Sinar Harian :: Suara Cakna


Full content generated by Get Full RSS.

Berlusconi dimalukan lagi

Posted: 17 Oct 2011 05:00 PM PDT

Berlusconi dimalukan lagi

ROM - Selepas dihimpit pelbagai skandal, Perdana Menteri Itali, Silvio Berlusconi sekali lagi dimalukan dengan pendedahan transkrip rakaman audio panggilan telefon yang menunjukkan dia mengutuk sistem politik dan badan kehaki-man negara itu.

Rakaman yang dibuat secara rahsia pada 2009 tersebut memberi satu lagi tamparan hebat kepada kedudukannya sebagai pemimpin negara selepas ia didedahkan akhbar tempatan La Republica, kelmarin.

Ia memaparkan butiran perbualan Berlusconi bersama ahli perniagaan kontroversi, Valter Lavitola..

Perdana menteri tersebut kini menghadapi cabaran untuk mengekalkan kuasanya selepas beberapa pihak mula tidak yakin dengan kewibawaannya.

Full content generated by Get Full RSS.

84 korban banjir di Amerika Tengah

Posted: 17 Oct 2011 05:00 PM PDT

84 korban banjir di Amerika Tengah GUATEMALA - Sekurang-kurangnya 84 terkorban dan sembilan lagi hilang di Amerika Tengah minggu lalu berikutan hujan lebat secara berterusan sekali gus, menyebabkan kejadian tanah runtuh dan banjir kilat, menurut pihak berkuasa, kelmarin.

Pengarah Perlindungan Awam El Salvador, Jorge Melendez berkata, fenomena itu dijangka akan berterusan sehingga hari ini.

Presiden Guatemala, Alvaro Colom, turut menggesa Kongres meluluskan bajet untuk dijadikan dana menyalurkan bantuan kepada penduduk terjejas.

Kira-kira 250,000 penduduk yang kini terjejas akibat banjir yang melanda negara itu.

Kredit: www.sinarharian.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Sinar Harian

Copyright 2010 All Rights Reserved