Khamis, 27 Oktober 2011

Sinar Harian :: Suara Cakna Anda


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Sinar Harian :: Suara Cakna Anda


Polis tolak andaian Wisma FAM dilempar cat merah kerana harga tiket

Posted: 26 Oct 2011 05:00 PM PDT

Polis tolak andaian Wisma FAM dilempar cat merah kerana harga tiket

SHAH ALAM - Polis menolak andaian kejadian melempar cat merah di Wisma Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) di Kelana Jaya dekat sini berpunca daripada isu kenaikan harga tiket perlawanan akhir bola sepak Piala Malaysia, Sabtu ini.

Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah, bagaimanapun berkata polis akan menyiasat sama ada wujud unsur khianat atau hutang kerana insiden sedemikian boleh berlaku atas pelbagai sebab.

"Andaian bahawa ia adalah sebab harga tiket itu spekulasi orang, tetapi sebab sebenarnya kita akan siasat," katanya kepada pemberita selepas majlis pemakaian pangkat Koperal 'Time Base' di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor di sini, hari ini.

Dalam kejadian kira-kira 3.30 pagi itu, lima bungkus plastik mengandungi cat merah dilempar empat lelaki bermotosikal dari luar kawasan wisma itu sehingga mengotori lantai pintu depan serta memercik dan bertompok pada dinding tingkat satu serta bumbung.

Sebahagian cat turut mengenai kereta seorang pengawal keselamatan bertugas yang diletakkan berdekatan pagar wisma berkenaan. Bagaimanapun, sebuah bas milik FAM tidak diapa-apakan.

Sebelum ini, FAM memutuskan untuk menaikkan harga tiket perlawanan akhir Piala Malaysia antara Terengganu dan Negeri Sembilan, Sabtu ini daripada RM30 kepada RM50.

Tindakan itu menimbulkan kemarahan peminat bola sepak yang merasakan kenaikan itu satu beban.
Sementara itu, Tun Hisan berkata seramai 1,113 anggota polis sudah dinaikkan pangkat daripada Lans Koperal kepada Koperal secara berperingkat.

Beliau berkata, kenaikan pangkat itu diberikan kepada anggota polis yang sudah berkhidmat lebih lima tahun dan menunjukkan prestasi cemerlang.

Bagaimanapun, beliau berkata seramai 19 anggota yang berhadapan dengan tindakan disiplin masih belum dinaikkan pangkat sementara menunggu keputusan siasatan. - Bernama

Full content generated by Get Full RSS.

Pemandu Lori Didenda RM 35,000.00

Posted: 26 Oct 2011 05:00 PM PDT

Pemandu Lori Didenda RM 35,000.00

KUCHING – Seorang pemandu lori dikenakan hukuman denda RM35,000.00 di Mahkamah Majistret Petra Jaya hari ini selepas mengaku bersalah melakukan kesalahan dibawah Seksyen 135(1)(e) Akta Kastam 1967 berkaitan dakwaan cuba menyeludup barangan larangan eksport.

Chiew Poh Kiong, 45 , didakwa melakukan kesalahan tersebut pada 21 Julai 2011, kira-kira jam 10.30 pagi apabila cuba menyeludup barangan larangan eksport, iaitu 125 tong gas selinder memasak LPG (14 kg) yang bernilai RM3,325.00, di Kompleks Kastam, Imigresen dan Kuarantin (CIQ) Tebedu, Kuching, Sarawak.

Hakim Portia Tham Ong Leng menetapkan jumlah RM35,000.00 sebagai denda selepas mendengar pengakuan bersalah tertuduh. SPRM diwakili oleh Timbalan Pendakwa Raya Law Chin How manakala tertuduh diwakili oleh peguamnya Anthony Tai.

Terdahulu, tertuduh dituduh di Mahkamah Majistret yang sama pada 28 Julai lalu susulan satu operasi oleh pihak SPRM.

Operasi Khas yang digerakkan sepasukan pegawai SPRM Putrajaya itu dikenali sebagai 'Ops Kawal', dijalankan di sempadan antara Sarawak dan Kalimantan Barat bertujuan bagi mengelakkan barangan kawalan bersubsidi diseludup ke luar negara. - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.sinarharian.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Sinar Harian

Copyright 2010 All Rights Reserved