Selasa, 18 Oktober 2011

Sinar Harian :: Suara Cakna Anda


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Sinar Harian :: Suara Cakna Anda


Pas serah Kelantan

Posted: 17 Oct 2011 05:00 PM PDT

Pas serah Kelantan SHAH ALAM – Pas men yerahkan tanggungjawab kepada Kerajaan Kelantan untuk membincangkan hal berkait an isu hudud dengan Kerajaan Pusat, bagi mencari jalan membolehkan undang-un:dang Islam itu dilaksanakan di negeri berkenaan.

Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub berkata, Kerajaan Kelantan sudah pun menubuhkan jawatankuasa khas membincangkan perka:ra itu dari segi teknikal bagi menangani isu berkaitan.

Menurutnya, jawatan ku:asa itu bertanggungjawab menentu dan mengumpul pandangan serta maklumat bagi memastikan pelaksanaan undang-undang itu tidak berhadapan dengan masalah.

"Kita tunggu keputusan Kerajaan Kelantan. Kita akan cuba sedaya upaya untuk menjayakannya," katanya kepada :Sinar Harian :semalam.

Ditanya perkembangan usaha kepimpinan Pas mahu berjumpa dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bagi membincangkan isu tersebut, Salahuddin berkata, hal itu juga akan diputuskan jawatankuasa itu nanti.

"Segala keputusan, mereka yang akan buat," katanya.

Sinar Harian difahamkan jawatankuasa khas tersebut akan dipengerusikan oleh Exco Pembangunan Islam, Pendidikan dan Dakwah Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah.

Full content generated by Get Full RSS.

Malam Amal Yayasan Nur Karangkraf

Posted: 17 Oct 2011 05:00 PM PDT

Malam Amal Yayasan Nur Karangkraf

SHAH ALAM – Raja Permaisuri Agong Tuanku Nur Zahirah berkenan berangkat ke majlis Makan Malam Amal Yayasan Nur Karangkraf yang berlangsung di Pusat Konvensyen Shah Alam, Sabtu lalu.

Keberangkatan tiba Seri Paduka disambut Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Mashitah Ibrahim dan Pengerusi Yayasan Nur Karangkraf, Datuk Hussamuddin Yaacub.

Majlis yang berlangsung kali kedua itu bertujuan mengumpul dana bagi mengisi Tabung Yayasan Nur Karangkraf untuk membantu mereka yang memerlukan, seperti ibu tunggal, isteri teraniaya, anak yatim dan golongan kurang berkemampuan. Majlis pertama diadakan tahun lalu, juga diserikan oleh baginda.

Pada majlis tersebut, baginda berkenan menerima sumbangan berjumlah RM250,000 daripada Yayasan Nur Karangkraf kepada Karangkraf Peduli Duafa yang merupakan salah satu teras Yayasan Nur untuk menjalankan aktiviti kebajikan.

Seri Paduka juga berkenan menerima sumbangan RM3 juta daripada Kumpulan Media Karangkraf kepada Yayasan Nur Karangkraf di bawah Peduli Iqra' bagi membantu pelajar cemerlang Sijil Pelajaran Malaysia dan Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia mendapat pembiayaan sepenuhnya yuran pengajian bagi program diploma dan ijazah pertama.

Sempena Malam Santapan Amal itu, Yayasan Nur Karangkraf berjaya mengumpulkan RM200,000 hasil sumbangan Tekun Nasional, Kolej Segi, MAA Takaful Bhd, Zeflin Suzana Enterprise, Amanah Saham Majlis Amanah Rakyat Bhd (Mara) dan Butik Sireh Pinang.

Yayasan Nur Karangkraf turut menerima sumbangan berjumlah RM350,000 hasil sebahagian penjualan majalah Nur terbitan Kumpulan Media Karangkraf.

Di majlis tersebut juga, wakil lima rumah anak yatim dan kebajikan turut menerima sumbangan, iaitu Pertubuhan Kebajikan Anak Yatim dan Warga Miskin, Parit, Perak; Rumah Penyayang Wadi Sakinah, Merbok, Kedah; Pertubuhan Kebajikan Anak-anak Yatim Umu Sabariah, Sik, Kedah; Rumah Amal Kasih Bestari, Shah Alam, Selangor dan Rumah Lindungan Kasih, Tampin, Negeri Sembilan.

Majlis turut dimeriahkan dengan pertunjukan fesyen busana Muslim serta persembahan penyanyi Sohaimi Meor Hassan dan Ning Baizura.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.sinarharian.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Sinar Harian

Copyright 2010 All Rights Reserved