Selasa, 13 September 2011

Sinar Harian :: Suara Cakna


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Sinar Harian :: Suara Cakna


Obama naikkan cukai orang kaya

Posted: 12 Sep 2011 05:00 PM PDT

Obama naikkan cukai orang kaya

WASHINGTON – Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama akan membiayai akta pekerjaan yang dicadangkan beliau dengan mengumpul sebanyak AS$467 bilion (RM1.4 trilion) cukai daripada golongan kaya dalam tempoh 10 tahun, menurut Rumah Putih, kelmarin.

Obama memasukkan kenaikan cukai itu di dalam undang-undang baru, Akta Pekerjaan Amerika yang turut dikemukakan kepada Kongres, kelmarin.

Namun, banyak pihak termasuk parti pembangkang, Republikan yang mengawal Kongres menolak akta rangsangan pekerjaan tersebut yang dianggap sebagai satu pembaziran wang dan hanya dilakukan untuk menaikkan populariti beliau menjelang pilihan raya umum, tahun depan.

23 kanak-kanak dijangkiti HIV

Posted: 12 Sep 2011 05:00 PM PDT

23 kanak-kanak dijangkiti HIV GUJARAT - Seramai 23 kanak-kanak penghidap penyakit genetik dijangkiti HIV selepas menerima darah tercemar dengan virus itu, menurut pihak berkuasa, semalam.

Semua kanak-kanak daripada keluarga miskin itu menerima pemindahan darah percuma di sebuah hospital kerajaan di Junagadh, Gujarat sejak awal tahun ini kerana menghidap penyakit thalassemia yang menyebabkan mereka perlu melakukan pemindahan darah secara kerap.

Bagaimanapun, pihak hospital menafikan dakwaan tersebut walaupun ia disahkan oleh keluarga mangsa.

Kredit: www.sinarharian.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Sinar Harian

Copyright 2010 All Rights Reserved