Khamis, 11 Ogos 2011

Sinar Harian :: Suara Cakna


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Sinar Harian :: Suara Cakna


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Pentagon bantu pembikinan filem Osama

Posted: 10 Aug 2011 05:00 PM PDT

Pentagon bantu pembikinan filem Osama WASHINGTON - Jabatan Pertahanan Amerika Syarikat (AS) akan membantu penerbit dan pengarah filem mengenai serangan tentera AS ke atas pemimpin kumpulan militan Al-Qaeda, Osama Laden, menurut jabatan itu, kelmarin.

Filem yang memfokuskan kepada kononnya kejayaan penting Presiden AS, Barack Obama sepanjang pemerintahannya itu dijangka ditayangkan Oktober tahun depan, iaitu sebulan sebelum pilihan raya umum negara itu di mana Obama akan bertanding untuk menyambung penggal perkhidmatannya.

Obama menafikan dakwaan pembangkang negara itu bahawa maklumat sulit terutama mengenai kaedah operasi khas tentera AS didedahkan kepada pembikin filem bagi tujuan itu.

Pengarah, Kathryn Bigelow dan penulis skrip, Mark Boal yang sebelum ini bergabung menghasilkan The Hurt Locker, filem mengenai perang Iraq yang memenangi Oscar, akan menghasilkan filem terbaru mengenai serangan tentera AS ke atas kediaman Osama di Pakistan sehingga membunuhnya, Mei lalu.

Mubarak sudah mati?

Posted: 10 Aug 2011 05:00 PM PDT

Mubarak sudah mati? Seorang peguam Mesir, Hamed Seddik kemuka teori konspirasi bahawa pemimpin kuku besi itu telah meninggal dunia pada 2004.

Pasti orang ramai di seluruh dunia bagai tidak percaya apabila menonton berita dan gambar menunjukkan Hosni Mubarak, antara pemimpin paling digeruni di dunia Arab terlantar lemah di atas katil hospital, di dalam kurungan besi semasa perbicaraannya di Kaherah, Mesir, minggu lalu.

Bekas Presiden Mesir itu kelihatan begitu lemah dan mengasihankan dengan uniform penjara warna putih sambil ditemani dua anak lelakinya yang setia bersama bapa mereka bagi berhadapan dakwaan penyalahgunaan kuasa yang difailkan terhadap ketiga-tiga beranak itu.

Namun, detik paling mengejutkan dalam perbicaraan itu bukanlah keadaan Mubarak, tetapi apabila seorang peguam dengan lantang memberitahu hakim dan dunia, bahawa bekas pemimpin Mesir itu telah meninggal dunia pada 2004.

Kredit: www.sinarharian.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Sinar Harian

Copyright 2010 All Rights Reserved