Rabu, 3 Ogos 2011

Sinar Harian :: Suara Cakna


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Sinar Harian :: Suara Cakna


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Breivik mahu pakar Jepun

Posted: 02 Aug 2011 05:00 PM PDT

Breivik mahu pakar Jepun OSLO - Suspek serangan berkembar di Norway menuntut penilaian psikologinya dijalankan oleh pakar psikiatri dari Jepun, menurut peguam lelaki itu, kelmarin.

"Anak guam saya mahukan pakar Jepun kerana percaya individu dari Jepun akan lebih memahaminya berbanding seseorang dari Eropah," menurut Geir Lippestad.

Dua pakar psikiatri Norway sebelum ini, ditugaskan menilai keadaan mental Anders Behring Breivik, 32, iaitu seorang pengganas yang mengakui melakukan serangan itu pada 22 Julai lalu.

Mereka akan membuat cadangan pada 1 November depan sama ada Breivik cukup waras untuk dibicarakan atas serangan yang membunuh 77 orang dan mencederakan puluhan lain.

Dadah RM1.46 bilion dirampas

Posted: 02 Aug 2011 05:00 PM PDT

Dadah RM1.46 bilion dirampas

LONDON - Pihak berkuasa Britain berjaya melakukan rampasan dadah terbesar dalam sejarah negara itu yang mampu memenuhi satu pertiga permintaan tahunan pengguna dadah di Britain.

Dadah jenis kokain seberat 1.2 tan dengan nilai jalanan mencecah 300 juta pound (RM1.46 bilion) itu disembunyikan di dalam sebuah kapal layar di Southampton.

Dadah dengan ketulenan 90 peratus itu, dimasukkan ke dalam ruang penyimpanan kapal layar di Venezuela sebelum dibawa ke Britain.

Enam lelaki Belanda dan Belgium turut ditahan selepas penemuan dadah itu.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Kredit: www.sinarharian.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Sinar Harian

Copyright 2010 All Rights Reserved