Selasa, 2 Ogos 2011

Sinar Harian :: Suara Cakna


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Sinar Harian :: Suara Cakna


Rusia anggap AS bebankan ekonomi dunia

Posted: 01 Aug 2011 05:00 PM PDT

Rusia anggap AS bebankan ekonomi dunia MOSCOW - Perdana Menteri Rusia, Vladimir Putin mengkritik Amerika Syarikat (AS) yang berbelanja di luar kemampuan dan kemudian menjadi parasit kepada ekonomi global, kelmarin.

Menurutnya, penguasaan mata wang dolar AS juga menjadi ancaman kepada pasaran kewangan dunia.

"Washington mengalihkan sebahagian daripada masalah hutang mereka kepada ekonomi dunia," katanya kepada belia semasa melawat kem musim panas di Moscow, kelmarin.

Putin mengakui Rusia memegang sejumlah besar bon dan simpanan di AS yang akan memberi kesan buruk kepada Moscow jika masalah ekonomi AS semakin meruncing.

Kongres AS kelmarin meluluskan perjanjian saat akhir untuk meningkatkan had hutang negara dan mengurangkan perbelanjaan bagi mengelakkan Washington diisytihar muflis kerana gagal melunaskan hutang kerajaan.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Israel cuba halang Palestin

Posted: 01 Aug 2011 05:00 PM PDT

Israel cuba halang Palestin TEL AVIV - Israel memaklumkan kononnya sedia membincangkan had sempadan dengan Palestin bagi membantu kuasa Barat menghidupkan semula rundingan damai yang tergendala, menurut Tel Aviv, kelmarin.

Tindakan licik rejim Zionis itu dilihat sebagai usaha menghalang Palestin daripada meneruskan rancangan untuk mendapatkan pengiktirafan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) bagi mewujudkan sebuah negara merdeka, September depan.

Israel dan kuasa Barat kononnya bimbang tindakan Palestin yang diambil tanpa persetujuan Tel Aviv itu akan mencetuskan keganasan baru antara kedua negara.

Rundingan damai berusia puluhan tahun antara Israel dan Palestin tidak pernah mencapai matlamat kerana kedegilan dan keangkuhan rejim Zionis yang enggan mengembalikan tanah dirampas daripada penduduk Palestin sejak 1967.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Kredit: www.sinarharian.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Sinar Harian

Copyright 2010 All Rights Reserved