Ahad, 31 Julai 2011

Sinar Harian :: Suara Cakna


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Sinar Harian :: Suara Cakna


54 pendatang ke Malaysia

Posted: 30 Jul 2011 05:00 PM PDT

54 pendatang ke Malaysia

SYDNEY - Seramai 54 pemohon suaka di dalam bot dipintas di perairan Australia, semalam akan menjadi kumpulan pertama dihantar ke Malaysia di bawah perjanjian baru kedua negara.

Bot dikesan di barat laut Australia itu yang pertama dipintas selepas perjanjian pertukaran ditandatangani, 25 Julai lalu.

Melalui perjanjian itu, Canberra akan menerima 4,000 pemohon suaka yang berada di Malaysia dan Kuala Lumpur pula akan menerima 800 pelarian belum diproses dari Australia.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

‘Maafkan perasuah’

Posted: 30 Jul 2011 05:00 PM PDT

'Maafkan perasuah'

JAKARTA - Speaker Dewan Rakyat Indonesia, Marzuki Alie mempunyai cadangan baru bagi membolehkan pesalah rasuah yang berada dalam pelarian untuk pulang ke rumah iaitu dengan memaafkan mereka jika wang rasuah dikembalikan.

Marzuki yang dikenali kerap mengeluarkan kenyataan kontroversi berkata, pengampunan selepas memulangkan wang itu hanya boleh diberikan sekali sahaja.

"Jika mereka (perasuah) mengulanginya, mereka perlu dijatuhi hukuman. Kita perlu memaafkan antara satu sama lain. Sedangkan Tuhan sendiri memaafkan manusia," katanya lagi.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Kredit: www.sinarharian.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Sinar Harian

Copyright 2010 All Rights Reserved