Rabu, 20 Julai 2011

Sinar Harian :: Suara Cakna


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Sinar Harian :: Suara Cakna


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Pakistan lantik Menteri Luar wanita pertama

Posted: 19 Jul 2011 05:00 PM PDT

Pakistan lantik Menteri Luar wanita pertama ISLAMABAD - Pakistan melantik menteri luar wanita pertama bagi mengisi jawatan penting itu beberapa hari sebelum rundingan damai dijadual berlangsung antara negara itu dengan India.

Hina Rabbani Khar, 34, juga mencipta rekod sebagai menteri luar paling muda dalam sejarah Pakistan selepas mengangkat sumpah, kelmarin.

Jawatan tertinggi di Kementerian Luar India itu kosong sejak Februari lalu apabila menteri terdahulu, Shah Mahmood Qureshi meletak jawatan.

Ibu pengadu jalin hubungan seks dengan Strauss-Kahn

Posted: 19 Jul 2011 05:00 PM PDT

Ibu pengadu jalin hubungan seks dengan Strauss-Kahn PARIS - Dakwaan serangan seksual terhadap bekas ketua Tabung Kewangan Dunia (IMF), Dominique Strauss-Kahn dibuat oleh penulis Perancis, Tristane Banon semakin rumit apabila ibu wanita itu mendakwa pernah mempunyai hubungan seks dengan Strauss-Kahn.

Anne Mansouret, 65, mendakwa mengadakan hubungan seks dengan Strauss-Kahn pada 2000 semasa mereka sedang bekerja, menurut laporan tabloid Britain, The Daily Mail.

Mansouret berkata, hubungan seks secara rela itu berlaku di pejabat Pertubuhan Pembangunan dan Penyelarasan Ekonomi di Paris, di mana dia bekerja sebagai penasihat.

Dakwaan terbaru itu dibuat selepas anak Mansouret memfailkan tuduhan hampir menjadi mangsa rogol Strauss-Kahn semasa menemu ramah bekas menteri kewangan Perancis itu di sebuah pangsapuri di Paris pada 2003.

Sebelum itu, Strauss-Kahn turut didakwa atas satu lagi cubaan merogol seorang pembantu hotel di New York, 14 Mei lalu sebelum dibebaskan dengan ikat jamin.

Kredit: www.sinarharian.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Sinar Harian

Copyright 2010 All Rights Reserved